Végre, Kanadában!

Végre, Kanadában!

Ontario eHealth

2021. december 27. - Dulházi Fanni

A doktori képzésem során az egyik kutatási fókuszom a digitális és infokommunikációs megoldások feltérképezése.

Érdekesek számomra a magyar egészségügyi rendszer innovációi, azonban most a Campus Mundi ösztöndíjnak köszönhetően a kanadai fejlesztések és szolgáltatások is testközelből a figyelmem középpontjába kerülhettek. 

Lévén, hogy Kanada területe és lakossága is többszöröse Magyarországénak először Ontario tartományra leszűkítve vizsgálom az eHealth megoldásokat.

Az eHealth Ontario teljes körű online támogatást nyújt egészségügyi kérdésekben. 

ehealthontario.jpg

https://ehealthontario.on.ca/en; https://otn.ca/#

Az online egészségügyi segítségnyújtáson túl a gyógyszertárakban kihelyezett ismeretterjesztő és figyelemfelhívó táblák hirdetnek különféle eHealth megoldásokat.

collage_20211220_133125.jpg

A gyógyszertári ügyintézés kapcsán elérhető okostelefonos alkalmazás extra szolgáltatásokat nyújt mialatt egyszerűbbé és hatékonyabbá teszi az ellátást, kiszolgálást. 

collage_20211220_134038.jpg

További táblák hirdetik az aktuális fontos informácókat. Kifejezetten cukorbeteg páciensek támogatására létrehozott digitális vércukorszint mérő eszköz is elérhető a gyógyszertárban. Extra funkciója, hogy letölthető hozzá az okostelefonos applikációja, ami méginkább felhasználó barátibbá teszi. 

Emellett számos privát kanadai fejlesztésű eHealth platform elérhető. Még egy nagy, elsődlegesen élelmiszer forgalmazó vállalat, a President's Choice is létrehozott egy okostelefonos applikációt, melyben orvosokat lehet keresni, időpontot foglalni, egészségügyi termékeket vásárolni, fizikai aktivitsunkat nyomon követni (https://www.pchealth.ca/), melyből jól látszik, hogy ez a szegmens mennyire feltörekvőben van. 

Néhány kanadai fejlesztés:

- JustAnswer (https://www.telehealth.com/online-doctor/justanswer-review/)

justanswer.jpg

A kíváncsíságom felülkerekedett és a JustAnswer oldalán megcsináltam a regisztrációmat, letöltöttem hozzá az okostelefonos alkalmazást. A honlapon és okostelefonról is el tudtam használni, nagyon egyszerű, könnyen kezelhető és átlátható felületen kellett navigálnom. Mikor áttekintettem, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt, kellemes meglepetés ért: nem csak egészségügyi vonatkozásban kérdezhetek, hiszen más területek szakértői is rendelkezésemre állnak. Kérdésemre nagyon hamar válaszoltak és azt követően is több üzenetet küldtek, hogy meggyőződjenek arról kielégítő volt a válasz számomra, illetve bíztattak, hogy kérdezzek még. Természetesen ezek már nem élő személy, hanem a szoftver által generált üzenetek voltak már. És pontosan ebben a pontban lép be, mutatkozik meg a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás szerepe, hiszen fenntartható a kapcsolat ezáltal úgy, hogy a szakértőknek csak az új, ténylegesen megválaszolásra váró kérdésekre kell reagálniuk. Úgy gondolom egy jól kitalált és felépített rendszerről van szó. 

justanswer3.jpg

- Maple (https://www.getmaple.ca/)

- Telus Health MyCare (https://apps.apple.com/ca/app/babylon-by-telus-health/id1438405874)

- OnCall (https://www.oncallhealth.com/ca/)

- Dialogue (https://www.dialogue.co/en/)

 

#CampusMundi #Canada #Scholarship #PhD #healthapplications #egészségügyiappok

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegrekanadaban.blog.hu/api/trackback/id/tr9216782344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iqonic Design 2023.05.20. 07:15:48

Thanks for sharing information on eHealth as they are the future of Medical sector.
süti beállítások módosítása